Uitdagingen bij de reorganisatie van een distributienetwerk

Panelgesprek rond de reorganisatie van een distributienetwerk.

Erkenning voor 4 juridische punten (OVB)

donderdag 26 mei 2016

Aan de hand van een casus geeft het panel toelichting bij de topics die bij de reorganisatie van een distributienetwerk niet uit het oog mogen worden verloren. Zowel op de juridische, als praktische uitdagingen die met een reorganisatie gepaard gaan wordt ingezoomd.

Komen in het bijzonder aan bod: hoe bij een reorganisatie om te gaan met het gemeen recht, het mededingingsrecht en de wetgeving inzake precontractuele informatie, exclusieve concessieovereenkomsten en handelsagentuur.

Ook heel praktische vraagstukken komen aan bod: hoe traint u de sales teams die de nieuwe set-up moeten gaan “verkopen”? Hoe overtuigt u de distributeurs om mee te stappen in een reorganisatie van het distributienetwerk?

U zal naar huis gaan met een opfrissing van het juridische kader, een beschrijving van de aandachtspunten en praktische suggesties. Door de set-up van een panelgesprek dagen we de sprekers uit om al hun relevante ervaring met u te delen.

Programma

09u00-09u20
Ontbijt

09u20-09u30
Inleiding

09u30-10u45
Meerwaarde van een nieuwe distributie set-up

10u45-11u15
Koffiepauze

11u15-12u45
Juridische risico’s en uitdagingen

12u45-13u15
Lunchpauze

13u15-14u00
Praktische aandachtspunten

Panel:
Olivier Van Fraeyenhoven (partner Astrea)
Dave Mertens (advocaat Schoups)
Anouk Focquet (advocaat contrast)
Herlinde Burez (advocaat contrast)

Moderator: Frank Wijckmans (partner contrast)


In samenwerking met:
Larcier

Locatie:

contrast law seminars
Minervastraat 5
B-1930 Zaventem

ligging.

 

De inschrijvingsprijs voor het seminarie bedraagt 125 EUR (excl. BTW).
Documentatie, ontbijt, lunch en koffiepauze zijn inbegrepen.

Erkenning voor 4 juridische punten (OVB)

Hoe betalen:

Na inschrijving ontvangen de deelnemers een factuur. De inschrijvingsprijs moet dan worden overgeschreven binnen een termijn van 30 dagen. Alle prijzen zijn excl. 21% btw.

Enkele nuttige gegevens:

BANK VAN BREDA: 
IBAN BE65 6451 4710 6696 
BIC JVBABE22

Praktische informatie:

Elke inschrijving kan zonder kosten tot 5 dagen voor het seminarie worden geannuleerd. Mocht iemand u vervangen tijdens een seminarie, dan weten wij dit graag op voorhand. Elke effectief aanwezige deelnemer ontvangt op aanvraag een aanwezigheidsattest.